Jobba med oss

Har du ett brinnande intresse för affärer och fastigheter? Trivs du bäst i en miljö som präglas av nära samarbeten, ett högt engagemang och korta beslutsvägar? Svenska Handelsfastigheter erbjuder affärsnära roller i ett stabilt fastighetsbolag i tillväxt!

Vi är en privat fastighetsägare som genom aktiv förvaltning skapar långsiktiga hyresgästrelationer. Svenska Handelsfastigheters mål är att genom erfarenhet, långsiktighet samt en aktiv samverkan med ledande detaljhandelsföretag, utveckla framtidens handelsplatser. Våra ägare är Fjärde AP-fonden, Kåpan Pensioner, Länsförsäkringar samt ledning och styrelse vilket ger oss möjlighet att driva verksamheten med ett långsiktigt perspektiv.

Hos oss får du vara en del av ett sammansvetsat team med hög kompetensnivå och engagemang som jobbar tillsammans för att nå våra mål. Du har möjlighet till både flexibla arbetstider och distansarbete.

 

LEDIGA TJÄNSTER

 

svenska handelsfastigheter söker

DISTRIKTSCHEF MITT

 

Har du ett brinnande intresse för affärer och fastigheter? Trivs du bäst i en miljö som präglas av nära samarbeten och ett högt engagemang? Svenska Handelsfastigheter erbjuder en affärsnära roll i ett stabilt fastighetsbolag i tillväxt!

Bakgrund
Svenska Handelsfastigheter är en privat och stabil fastighetsägare som i samverkan med ledande detaljhandelsföretag utvecklar attraktiva handelsplatser. Våra ägare är långsiktiga vilket ger möjlighet att driva verksamheten med ett långsiktigt perspektiv. Vi befinner oss i fortsatt tillväxt och söker nu, till Region Mitt, en resultat-och utvecklingsorienterad Distriktschef.

Läs mer på handelsfastigheter.se

Hos oss får du vara en del av ett sammansvetsat team med hög kompetensnivå och engagemang. Du har möjlighet till både flexibla arbetstider och distansarbete. Tjänstens placeringsort är på vårt huvudkontor på Holländargatan i Stockholm.

Rollen innebär resor. Vi tror att det fysiska mötet medför flera positiva aspekter och kommer också att vilja träffas på kontoret ca två dagar per vecka för interna möten samt för att få ihop teamet och samarbetet med resten av bolaget.

Vi ser att du bor inom en radie om ca 1 timmes resväg till kontoret.

Tjänsten
I rollen som Distriktschef Mitt har du fullständigt förvaltningsansvar för samtliga fastigheter i distriktet. Din roll är bred och du har ett nära samarbete med förvaltare, regionchef och driftansvarig inom region Mitt samt övriga kollegor inom bolaget. Rollen innebär ett kund-och affärsansvar och ditt uppdrag är att leda utvecklings-och förvaltningsarbetet i beståndet med fokus på att vara kundnära, fånga upp affären, driva utvecklingsmöjligheter långsiktigt. Dessutom säkerställa stabila kassaflöden och driftnetto. Detta genom ett engagerat teamsamarbete med dina kollegor, hyresgäster och externa samarbetspartners.

I rollen ingår arbete med frågor som rör affären, förvaltning, utveckling, uthyrning och etablering. Du har kontinuerlig kontakt med dina hyresgäster, entreprenörer, konsulter och andra samarbetspartners. I din roll agerar du även beställare vid ombyggnationer och hyresgästanpassningar.

Genom ditt genuina intresse för relationsbyggande, fastigheter och affärer bidrar du till långsiktiga samarbeten och bolagets utveckling. I denna roll rapporterar du till tf Regionchef Mitt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Ansvara för och driva hyresförhandlingar inom såväl nyuthyrning som omförhandling och inför beslut om investering ta fram investeringskalkyler
  • Vårda och utveckla relationen med hyresgästerna i distriktet, möta kundernas behov både i befintlig etablering och nyetableringar i distriktet
  • Totalt resultatansvar för fastigheterna i distriktet
  • Leverera enligt uppsatta mål och nyckeltal
  • Ansvara för att det planerade underhållet genomförs enligt plan
  • Vara beställare av ombyggnationer, hyresgästanpassningar och planerat underhåll
  • Ledning och uppföljning av upphandlade entreprenörer
  • Tillsammans med driftansvarig identifiera förbättringsområden inom energi och drift.
  • Tillsammans med teknisk avdelning (centralt) arbeta med miljöcertifieringar
  • Identifiera utvecklingspotential för de befintliga handelsplatserna/fastigheterna i distriktet och vid behov av detaljplaneändring driva frågan i samarbete med ansvarig för tidiga skeden
  • Uppsökande arbete hos kommuner inom distriktet för relationsbyggande och diskussion kring etablering av ev nya handelsplatser
  • Initiera, driva och samordna affärsmöjligheter
  • Utveckla kontakter med övriga samarbetspartners och andra marknadsaktörer i distriktet

 
Erfarenhet och kompetens

Vi söker dig som har relevant utbildning inom fastighet och bygg eller motsvarande erfarenhet. Du har dokumenterad erfarenhet från kommersiell fastighetsförvaltning inom handel, och har tidigare haft roller med budget -och ledaransvar som tex etableringsansvarig, uthyrningschef, senior förvaltare eller liknande. Dessutom ser vi att du har flera års förhandlingserfarenhet.

Kanske går du i tankarna att ta en bredare roll där du får ett helhetsansvar för dina fastigheter? Eller att jobba mer affärsnära med handelsfastigheter i ett tight team och nära till besluten?

Oavsett vilket, så tror vi att du är van att hantera olika kontaktytor på ett exceptionellt sätt och trivs med att arbeta kundnära och målinriktat. Givetvis har du en gedigen förhandlingsvana och har erfarenhet av hyresjuridik.

Mot bakgrund av dina tidigare erfarenheter känner du dig trygg i att självständigt bedriva effektiv förvaltning av kommersiella fastigheter. Erfarenhet av fastighetsutveckling och god beställarkompetens ser vi som starkt meriterande.

Personliga egenskaper
För denna roll söker vi en drivande och affärsmässig person med förmågan och viljan att arbeta framåtriktad och långsiktigt tillsammans med andra. Som person är du trygg i dig själv, en lagspelare, nyfiken och i ditt agerande utstrålar du trovärdighet. I ditt arbete är du analytisk och strukturerad och har en förmåga att väga olika intressen mot varandra för att se till helheten.

Då vår affärsidé är att förvalta och förädla våra fastigheter i samverkan med våra hyresgäster är det också viktigt att du är relationsskapande och har ett prestigelöst förhållningssätt. I denna rekrytering kommer stor vikt att fästas vid dina personliga egenskaper.

Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig en bred och flexibel roll där du med din tidigare erfarenhet inom kommersiell förvaltning själv kan utveckla ditt arbete och vara med och sätta din prägel i regionens utveckling.

Hos oss får du möjligheten att vara en del av en platt organisation med korta beslutsvägar hos en framåtriktad och långsiktig fastighetsägare i tillväxt. Då vi befinner oss i tillväxt finns det utvecklingsmöjligheter inom bolaget.

För mer information och ansökan
I denna rekrytering samarbetar Svenska Handelsfastigheter med Real Competence. Du söker genom att gå in på www.realcompetence.se och klicka på ”Lediga Jobb”. Vi behandlar ansökningarna löpande så sök snarast. Alla ansökningar behandlas givetvis konfidentiellt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Farnaz Mortazavi på farnaz.mortazavi@realcompetence.se

Om Svenska Handelsfastigheter
Svenska Handelsfastigheter är en fastighetsägare som i samverkan med detaljhandeln utvecklar attraktiva handelsplatser. Företagets ägare och finansiering är långsiktig vilket ger möjlighet att driva verksamheten med ett långsiktigt perspektiv. Bolaget har grundats av Lennart Sten, Thomas Holm och Johan Röhss. Läs mer på www.handelsfastigheter.se

 

Skicka gärna in din spontanansökan med CV